Gledališke uprizoritve Gledališča za otroke Svetilnik dopolnjujejo tudi pedagoške delavnice in gledališke šole - za individualne in organizirane šolske skupine mladih obiskovalcev, od vrtčevskih otrok do srednješolcev in študentov. Vse delavnice in pedagoške vsebine kot samostojen del programa izvajajo naši igralci in igralke, režiserki in gledališka pedagoginja Gledališča Koper. Vsebine vedno prilagodimo starosti učencev in velikosti skupine ter jih izvajamo na pogladi povpraševanja.
Skok v pravljico z Igorjem Štamulakom
Igor rad bere pravljice, toda še raje jih prebira ali o njih pripoveduje drugim, najmlajšim. Skupaj z njimi se ob pravljici prepusti domišljiji, zato pravljico včasih nadgradi, ji doda nov začetek ali konec, si izmisli novega junaka, naredi pravljico še lepšo in vsem, ki jim uspe »skočiti« vanjo, ponudi priložnost, da vstopijo v čudežni svet gledališča.
Z domišljijo, iznajdljivostjo in Igorjevo pomočjo boste lahko tudi vi postali pravljični junak, pogumni princ, navihan škrat, zapeljiva kraljična, brundajoči medved, krhka pikapolonica ali ogenj bruhajoč zmaj. Toda pomembneje kot to, za katerega od junakov se boste odločili, je, da boste skupaj z Igorjem po prebrani pravljici to tudi uprizorili in pravljičnim bitjem dali priložnost, da oživijo v vas samih.
Otroška ustvarjalna delavnice An ban
Sobotna dopoldanska delavnica je namenjena otrokom od petega do desetega leta starosti, s katerimi se bomo dotaknili različnih področij izražanja – od likovnega do jezikovnega. Po kratki uvodni zgodbi bomo ustvarjali izdelke iz raznovrstnih materialov, se pogovarjali o različnih temah in se naučili nekaj besed v italijanščini. Otroci bodo pod vodstvom pedagoginje Vanje Korenč izdelovali izdelke, bodisi samostojno ali pa v parih oziroma skupinah. Sproščena delavnica je torej priložnost za ustvarjanje ter tudi za druženje, igro in zabavo. Vse, kar potrebujete za obisk naše delavnice An ban, sta zato le dobra volja in veliko domišljije.
Učna ura o gledališču
Učna ura o gledališču, ki je namenjena otrokom vseh starosti, je sestavljena iz dveh delov. V prvem delu otroke popeljemo na voden ogled gledališča, kjer spoznajo poklice v njem, se dotaknejo procesa nastajanja predstave in se seznanijo z našo ustanovo. Mlajše učence včasih preseneti deklica Zofka, ki jim s pomočjo družabnih igric, skrivalnic in presenečenj razkriva »skrivnosti« gledališča. V drugem delu pa se otroci in učenci na odru male dvorane tudi sami preizkusijo v gledališki improvizaciji.
Vsebino in izvedbo Učne ure, ki predvidoma traja dve šolski uri, vedno prilagodimo starosti udeležencev in jim omogočimo kar najbolj prijetno in zabavno gledališko izkušnjo. V prvem delu v vlogi deklice Zofke / voditeljice pogovora nastopi Vanja Korenč, v drugem pa poleg nje z mladimi obiskovalci gledališča improvizirata še igralec Igor Štamulak in režiserka Renata Vidič.
Improviziramo!
Sproščena delavnica s tehnikami improvizacije otrokom približa odrsko ustvarjalnost. S pomočjo zabave, igre, domišljije in smeha se bodo otroci soočili z neskončnimi zgodbami, ki jih nosimo v sebi, spodbujali nastajanje novih in gradili delovanje skupine kot celote. Vsaka delavnica je starostno prilagojena sodelujoči skupini, vodijo pa jo naši igralci in režiserji, ki bodo poskrbeli, da bo odrska izkušnja res edinstvena. Ti bodo namreč otrokom na voljo tudi za številna vprašanja v zvezi s poklicem, ki ga opravljajo. Kratke igrice, ki poudarjajo neskončne možnosti izražanja in prednosti skupinskega dela, pa so tudi odlično orodje za kratkočasenje zunaj gledaliških zidov.
Pogovor o predstavi
Vsaka gledališka predstava prikazuje, pripoveduje in tako občinstvu tudi sporoča. Včasih nazorno, včasih pa je njeno sporočilo nekoliko prikrito, zaradi česar je prav, da gledalec, tudi najmlajši, o slišanem in videnem tudi, ko se že spusti zavesa, znova razmisli. Z mladimi obiskovalci našega gledališča se bodo po ogledu predstave o posamezni uprizoritvi – o tem, kaj so na odru videli, koga so na odru spoznali, komu so odrski junaki v resničnem življenju podobni, kdo je »dober« in kdo »slab«, pa tudi o tem, zakaj na odru včasih samo plešemo ali pojemo – na željo posameznih šol pogovarjali režiserji in igralci Gledališča Koper.
Kdo je igralec?
Kdo je igralec in kdo lahko to postane? Kaj pravzaprav pomeni biti igralec? O naravi, doživetjih, skrivnostih in izzivih igralskega poklica bo z učenci spregovoril dramski igralec Igor Štamulak, ki mlade gledalce že vrsto let navdušuje tudi v otroških predstavah. Z vsestranskim umetnikom bodo udeleženci spoznali zgodovino poklica in kako se je z leti spreminjal, določili razliko med dramsko in filmsko igro ter se na zabaven način pogovorili o prigodah in izzivih, ki igralca spremljajo pri njegovem delu.
Gledališki bonton
Kratka delavnica gledališkega bontona je namenjena spoznavanju gledališke olike, predvsem pa otrokom razloži, kakšna je naloga gledalca, ki obišče gledališče. Vprašali se bomo, kam lahko odložimo svoje plašče, komu pokažemo vstopnico in kako poiščemo svoj sedež, ter spoznali pravila obnašanja pred predstavo, med njo in po njej. Dotaknili pa se bomo tudi tistih »čudnih« besed, ki jih v gledališču vsakodnevno uporabljamo. Zakaj se parter imenuje parter? Kaj sploh je foaje? …
Gledališki kostum
Interaktivna delavnica udeležence popelje na zabavno popotovanje skozi zgodovino kostumografije, jim predstavi vlogo gledališke maske in jim ponudi možnost, da vrsto kostumov vidijo in spoznajo tudi od blizu.
Gledališki kostum je izredno pomemben del gledališkega ustvarjanja. Je drugačen od vsakodnevne obleke in kot tak zahteva posebno skrb. Poznate vse gledališke poklice, ki so povezani z njegovim nastankom? Kako se je kostum spreminjal skozi čas? Kakšna je bila njegova vloga v starogrškem gledališču? V čem se sodoben kostum razlikuje od tistih, ki so zaznamovali elizabetinsko ali pa baročno gledališče?