FUGA je prvi in edini mednarodni festival v Sloveniji, ki v fokus postavlja gledališke predstave ter glasbene dogodke umetniških akademij in šol iz Evrope. Namenjen je torej predvsem študentom in študentkam ter mladim ustvarjalcem in ustvarjalkam, ki delujejo tako na gledališkem kot na glasbenem in avdio-vizualnem področju; na festivalu lahko predstavijo svoje delo ter se srečajo z delom svojih vrstnikov z drugih umetniških akademij.
5. FESTIVAL FUGA
Festival FUGA 2024 bo potekal od 10. do 15. julija 2024 v Gledališču Koper in ostalih lokacijah.
- 10. 7. 2024 - Svetlana Aleksijevič: Černobiljska molitva
Akademija za umetnosti Novi Sad (RS) - 11. 7. 2024 - Mariann Fabók: Király Erzsi
Akademija za gledališko in filmsko umetnost Budimpešta (HU) - 12. 7. 2024 - Katarina Nikolić: Prozor
Fakulteta za dramske umetnosti Beograd (RS) - 13. 7. 2024 - Avtorski projekt: 'QR koda'
Akademija za gledališče, radio, film in televizijo Ljubljana (SI) - 14. 7. 2024 - Kolektiv: Not Found
Accademia Dimitri (CH) - 15. 7. 2024 - Piotr Mateusz Wach: grzybobranie/ZIMA NUKLEARNA
Akademija za gledališko umetnost v Krakovu (PL)
Spremljevalni program
- TRIJE AVDIO-VIUZALNI DOGODKI:
Avdio-vizualni performans v kvadrofoniji
Lukas Stepancic: VALOVANJA - A poetic performative of dead words/poetični performativ mrtve besede
trup/a: DANCE OF DEATH / MRTVAŠKI PLES - Audio-visual performance/avdio-vizualni dogodek NIANSA EKSPLORATORIJ
Izvajalca/Performers
→ GODEC: ORGANALOG (SI)
→ NOITU: SEMANTIC_VACUUM (SI/MK)
- Zvočno-vizualna instalacija/Audio-visual installation
ONLY FEELINGS REMAIN/OSTANEJO SAMO OBČUTKI
- vodstvo po razstavi
Tina Kolenik: KOSTUMIRANJE / Costuming - Round table/Okrogla miza
- Predavanje/Lecture
DRAGAN ŽIVADINOV
Praznotelesna režija: Biomehanika in biomehatronika/Void-Body Directing: Biomechanics and Biomechatronics - Delavnica/Workshop
IRENA TOMAŽIN
Dotik-premik glasu / Moved by voice
Festivalska žirija
Nicolás Lange (1994) je čilski pisatelj, performer in dramatik. Trenutno živi v Firencah, Italija. Njegova besedila so bila prevedena v angleščino, nemščino, italijanščino, portugalščino in francoščino, njegove igre pa so bile uprizorjene v več kot 15 državah. Lange je avtor knjige Caminamos Porque Amamos Algo (zmagovalec Premios Literarios, Čile, 2021), dobitnik Muestra Nacional de dramaturgia 2022 in Premios Literarios 2023, nagrade Gabriela Mistral, 85. izdaja. Bil je rezidenčni umetnik v GORKI teatru, KVS Bruselj, Narodnem gledališču Litve, Citè des Arts-Pariz in Watermill Centru. Letos bo objavil svoje najnovejše besedilo Hunt The Dog, Hunt The Boy, Hunt The Other Boy Too v Centro Dramático Nacional, Madrid.
Ivana Vujić, nekdanja prorektorica Univerze umetnosti, je redna profesorica na Fakulteti dramskih umetnosti v Beogradu (gledališka režija), gostujoča predavateljica na Akademiji umetnosti v Utrechtu, Beograjski odprti šoli in Stockholmski gledališki akademiji. Bila je umetniška direktorica Bitef festivala v Beogradu, festivala FIAT v Črni gori, kuratorka gledališkega programa za Beograjski poletni festival (BELEF) in ustanoviteljica Beton Hala Teatra v Beogradu. V svojem raziskovanju performansov in gledališkem delu se ukvarja z odnosom med režiserjem, igralcem in gledalcem, pri čemer sooča gledališke akte - preteklost, avantgardo, sedanjost, postmoderno in medkulturno. Njene produkcije so sodelovale na nacionalnih in mednarodnih gledaliških festivalih (Edinburgh, Mittelfest, La Mama Festival, itd.). Bila je so-urednica in prevajalka knjig Richarda Schechnerja, Eugenia Barbe in Nicole Savareseja v srbščino.
Anja Novak (1991) je gledališka in filmska igralka, performerka, pesnica in pevka. Leta 2014 je diplomirala iz dramske igre na AGRFT v Ljubljani, leto pozneje pa je z avtorskim projektom Imela bi otroke, vrt in petnajst zajcev tudi magistrirala in prejela akademijsko Prešernovo nagrado prešernovega sklada. Zaposlena je v ansamblu Slovenskega mladinskega gledališča in aktivna tudi na neodvisni sceni, filmu in literaturi. Večinoma piše poezijo, leta 2023 pa je na Tednu slovenske drame osvojila Nagrado Slavka Gruma za dramsko besedilo Tekst telesa, ki je kasneje izšel pri reviji Sodobnost. Avgusta leta 2020 je pri Založbi Sanje izšla njena prva pesniška zbirka z naslovom Ranerane, ki je bila na Slovenskem knjižnem sejmu nominirana za najboljši prvenec leta. Je dobitnica številnih nagrad, med njimi dve Borštnikovi, dve Šeligovi na TSD, in drugih. Ljubi zajce in nima facebooka.
Nagrade 5. Festivala FUGA
- Nagrada strokovne žirije za najboljšo predstavo v celotiKolektiv: Not Found / NOT FOUND
Akademija Dimitri, Verscio (CH)
To je nagrada za soočenje z jezo.
Kako je gledališče lahko točka soočenja z jezo.
Predstava je sodobna, angažirana in aktualna, igralci uporabljajo svoje fizično telo na izrazen gledališki način, dramaturgija je inteligentna in nepredvidljiva, predstava pa je v nenehnem stiku z občinstvom ter s trenutnim dogajanjem v svetu. Igralci kot del predstave uporabijo tudi svojo identiteto, kar je zelo ranljiva pozicija, a so hkrati še vedno močni, pogumni in artikulirani. Včasih ni dovolj besed, da bi povedali, kar je treba povedati, in takrat je molk odločitev. Zlahka bi zašli v moralizem, ampak niso. Uprizoritev je izraz poguma in uspe jim ne le izjemen umetniški dosežek, ne le manifestacija političnega stališča, ampak tudi artikulacija človečnosti. Njihovo delo prežema kakovost občutka za lahkoto, tista, ki jo omenja Mihail Čehov, igrivi torej, celo zabavni, vendar hkrati s težo v ostrini misli. Gre za zelo globoko, osebno (samo)raziskovanje, ki pa se ne navdušuje samo nad seboj kot spektakel. Če ni upanja, ni prihodnosti. Če upanje umre, je treba vsakič znova vzpostaviti novo upanje. V predstavi ne gledamo pretencioznosti, nismo priča spektakularnosti, naša čustva se cirkusa bojijo, zato iščejo nekaj preprostega in jasnega.
Predstava Not Found je skromna v pompoznosti, a hkrati eksplozija ustvarjalnosti in neizprosen krik upanja za boljšo prihodnost.
- Nagrada strokovne žirije za izjemen umetniški dosežek (2 enakovredni nagradi, eno si delita dva igralca)
Svetlana Aleksijevič: Černobiljska molitva / CHERNOBYL PRAYER
Akademija za umetnosti Novi Sad (RS)
Piotr Mateusz Wach: grzybobranie/ ZIMA NUKLEARNA / mushrooming/NUCLEAR WINTER
Akademija za gledališko umetnost v Krakovu (PL)
Ta nagrada je ex aequo. Nagrajenca sta dva. Oba zelo različna.
Eden od njiju govori v imenu resnice, ki je predstavljena surovo, brez fikcije; za tako resničnost besede ne obstajajo. Ne da bi grozote, o katerih igralka govori, res doživela, ji uspe pripoved prinesti v prisotnost tukaj in zdaj ter jo preplesti z absolutno ljubeznijo, žalostjo, in veličino, kot velikansko razglasitev ljubezni do življenja sredi smrti. (Andrijana Đorđević)
Drugi nagrajenec dnevniško pripoved queer osebe artikulira kot ventrilokvistični glas, ki spregovori o svojih izkušnjah, vključujoč vse od seksa do ekstremne nežnosti, vse, kar človek uporabi za hojo po razbitem steklu, ki je zasvojenost. (Błażej Szymański)
Piotr Mateusz Wach: grzybobranie/ZIMA NUKLEARNA / mushrooming/NUCLEAR WINTER
Akademija za gledališko umetnost v Krakovu (PL)
To je posebna nagrada. Gre za drugi del celote, ki pa je hkrati delo samo po sebi. Delo, ki dnevniškemu zapisu daje veliko dostojanstvo in povzdiguje kategorijo dnevnika v nekaj demokratičnega, poetičnega in intimnega, kot je elegija, ep ali film. Zaporedje slik je surovo. Je ljubezen. Ne išče sočutja. Išče samo odgovor, ki ga nikoli ne najde. Tako kot so s svojimi avtobiografskimi deli počeli sveti Avguštin, Reinaldo Arenas, Herve Guibert.
- Posebna omemba strokovne žirijeKatarina Nikolić: Prozor / THE WINDOW (posebna omemba strokovne žirije za obravnavano tematiko)
Fakulteta za dramske umetnosti Beograd (RS) - Nagrada za najboljšo predstavo po izboru občinstvaAvtorski projekt: ‘QR koda’ / ‘QR CODE’
Akademija za gledališče, radio, film in televizijo, Ljubljana (SI)
Ocena: 4,43
View this post on Instagram
O festivalu
Festival je zaživel leta 2020, vendar je šele v zadnjih dveh izvedbah (2022, 2023) dobil prvotno načrtovano obliko in namen, ki je v prvih dveh letih – zaradi omejitev v povezavi s korona virusom – ni bilo možno uresničiti. Poteka v poletnih mesecih (načeloma julija) v Kopru in drugih obalnih mestih, v sodelovanju s Študentsko organizacijo Univerze na Primorskem, Kulturno izobraževalnim društvom PiNA, Občino Koper in Gledališčem Koper, ki festivalu daje na razpolago prostor in tehnično podporo za izvedbo programa.
Do danes so program festivala FUGA soustvarjale gledališke produkcije naslednjih ustanov: AGRFT Ljubljana (SLO), Akademija dramske umetnosti Zagreb (HR), Dramska fakulteta Beograd (SRB), Central Saint Martins London (ZK), Umetniška akademija Univerze Banjaluka (BiH), MAPS Univerza iz Utrehta (NL) in Dramski studio Umag (HR). V štirih letih je bilo izvedenih 15 predstav, 4 pogovori z ustvarjalci predstav, 3 filmski večeri študentskih filmov, delavnica profesorice in režiserke Ivane Vujić iz Beograda z naslovom B. Brecht: Praksa in delo z igralci, predavanje umetnic iz Prostora za umetnost NOT (SLO) v portoroškem Monfortu, improvizacija z naslovom Prvi poljub pod mentorstvom profesorja Željka Mitrovića (v kateri so sodelovali študentje vseh gostujočih akademij, podeljeni sta bili dve nagradi za najboljšo predstavo po izboru občinstva: 2022, 2023) ter 20 koncertov na različnih zunanjih prizoriščih v Kopru.
Festival vsako leto obišče približno 2000 obiskovalcev, kar je jasen znak, da ni namenjen zgolj študentskemu občinstvu, ampak da FUGA odpira vrata vsem, ki vas zanima gledališka, glasbena in avdio-vizualna umetnost.
Kontakt
Ivan Loboda
Umetniški vodja
E-naslov: ivan.loboda@fugafestival.com